20.03.2015
 

Staropramen представи рубина на чешката пивоварна традиция пред българска публика

Пражка бира №1 в света ще зарадва българските почитатели на качественото пиво със Staropramen Granat

Най-продаваната марка в премиалния бирен сегмент в България и Пражка бира №1 в света, Staropramen, представи ново попълнение в своето портфолиото от продукти на българския пазар. На специално събитие в духа на Златна Прага в столичната фамилна бирария „Прага 18“, бранд мениджър „Премиални марки“ в „Каменица“ АД Мария Александрова, заедно с Васил Петров, мениджър „Пивопроизводство“ в „Каменица“ АД, за първи път у нас представиха Staropramen Granat.

Рецептата е създадена в далечната 1884-та година и до днес напитката носи духа на автентичната чешка пивоварна традиция. Staropramen Granat има характерен рубинено-червен цвят, който дължи на специалната комбинация от висококачествени съставки. Представянето на продукта у нас цели да запознае истинските ценители на бира с класическия „гарнет“ вкус – нарицателно, появило се именно след създаването на Staropramen Granat в столицата на пивоварите Прага.

Новото предложение цели да затвърди водещите позиции на Staropramen на българския пазар на премиални бири. По данни на AC Nielsen марката е №1 по продажби в България в този сегмент, както в магазинната мрежа, така и в заведенията. „Всяка пета премиална бира, поръчана в заведенията, и всяка трета, взета от хладилниците в магазина, е Staropramen“, обясни Мария Александрова по време на събитието. Марката е на пазара от 2005 г., като в последните години българските потребители започнаха все повече да я ценят, особено познавачите на бира, които изискват по-специфичен вкус, деликатна горчивина и аромат на хмел. За Staropramen е специфично и едно от най-високите градус Плата сред бирите у нас – 11,7°P, което е свидетелство за една по-плътна, по-богата на аромати бира.

„Носейки чешките традиции в пивоварството, със Staropramen искаме да потопим хората в България в атмосферата на Прага,“ сподели Александрова. „Чехите имат специалната дума „pohoda”, която се използва, за да назове онези страхотни моменти в живота, изпълнени с малки удоволствия. Надяваме се с новото ни предложение от Staropramen да увеличим pohoda моментите в България. С Granat искаме да обогатим познанията на българските почитатели на бира за чешките традиции и да им предложим един по-интересен и нетрадиционен за нашия пазар вкус,“ допълни тя.

Staropramen Granat има богата история, датираща още от далечната 1884-та година. Тогавашният майстор-пивовар бил заинтригуван от появата и нарастващата популярност на вносни полутъмни бири от Бавария, поради което решил да експериментира. Започнал да смесва разнообразие от малцове и когато напълнили първата чаша от пивото, някой внезапно възкликнал „Това е Garnet!”. От латински език тази дума се превежда „рубинен“, а оттам бирата получила и чешкото си название Granat, останало нарицателно за този тип бири и до днес.

„В рецептата на Granat се използва бленд от три специални малца. Два от тези малцове се произвеждат в Чехия. Рубиненият цвят на бирата се получава именно от микса между тъмен карамел малц и светъл малц. Затова Granat носи със себе си и този силен подчертано малцов вкус. В наши дни на пазара откриваме бири, при които силно горчивият хмел е преобладаващ за сметка на ароматичните сортове, доставяйки отлична горчивина, но ощетявайки ароматa на пивото. При Staropramen Granat подходът е точно противоположен – използва се предимно ароматен хмел. Затова и ароматът на това рубинено пиво е много приятен, много нежен,“ разкри подробности от пивоварната Васил Петров, мениджър „Пивопроизводство“ в „Каменица“ АД. „Маята пък, която използваме за пивото, е същата, която се използва за производството на Granat по целия свят“, добави още детайли той.

Staropramen Granat вече е в дистрибуторската мрежа и съвсем скоро ще се предлага в цялата страна в стъклена бутилка от 0,5 литра и в PЕТ опаковка от 1 литър.

Back To Top