10.12.2012
 

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” с награда за най-добра инициатива за пътна безопасност, организирана от фирми

Социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор” на „Каменица” АД получи награда за най-добра кампания в областта на пътната безопасност, организирана от корпорация. Отличието беше връчено по време на официална церемония, на която Фондация „Годишни награди за пътна безопасност” обяви финалистите в конкурса за 2012 г. Събитието се проведе в началото на м. декември 2012 г. в София и за втора поредна година отличи най-добрите кампании и инициативи в тази сфера.

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” на „Каменица” АД беше избрана за финалист в категорията „Инициатива за пътна безопасност, организирана от фирми” в надпревара с още 7 кампании. Тя е и една от общо шестте отличени инициативи, победителки в шест различни категории на тазгодишното издание на конкурса, в който участваха близо 60 проекта от цялата страна.

„Тази награда е изключително признание за кампанията „Алкохолът е лош шофьор”. Чрез нея Каменица АД изразява своя социален ангажимент, свързан с отговорната консумация на алкохол и пътната безопасност. Кампанията е продиктувана и от убеждението ни, че всяка една компания трябва да допринася за устойчивото развитие на обществото. Като част от Molson Coors Brewing Company - компания с традиции в сферата на корпоративната отговорност, включена в Индекса за Устойчиво Развитие на Доу Джоунс, „Каменица” АД ще продължава да инвестира в инициативи, които да отговарят на високите изисквания за корпоративна отговорност и устойчиво развитие”, заяви по време на връчването на наградата Антон Карлов, директор Правни и корпоративни въпроси в Каменица АД. Той получи наградата от Посланика на Холандия в България Н.Пр. Карел ван Кестерен.

„Алкохолът е лош шофьор” стартира през 2008 г. С всяка следваща година кампанията разширява мащабите си, надгражда информационното си съдържание, развива се и се утвърди като най-голямата социално-отговорна платформа в областта на пътната безопасност. Инициативата се фокусира върху една от най-чувствителните теми – отговорната консумация на алкохол и отговорното поведение на водачите. Основна цел на „Алкохолът е лош шофьор” е да информира обществото за рисковете от шофиране в нетрезво състояние. В подкрепа на това кампанията акцентира върху превенцията и използва въздействащи методи на комуникация, които дават възможност на участниците да „изживеят” посланието „алкохолът е лош шофьор”. Сред основните активности на кампанията през годините са тестовете т.нар. „алкохолни” очила, които възпроизвеждат наличието на определени промили алкохол и симулират въздействието им върху реакциите на водачите. Първият, който тази година тества „алкохолните” очила, беше вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов, с чиято подкрепа се проведе „Алкохолът е лош шофьор”. Кампанията получи подкрепата и на Посолството на Кралство Белгия в България, отдел Пътна полиция при Главна дирекция „Национална полиция”, Съюза на българските автомобилисти, Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”.

През 2012 г. „Алкохолът е лош шофьор” разшири таргет аудиторията си и се фокусира върху начинаещите водачи. За да максимизира образователния ефект от „алкохолните” очила в дългосрочни и устойчиви резултати, „Каменица” АД предложи тестовете с „алкохолни” очила да станат част от редовната програма на курсовете за шофьори. Предстои внасянето и на официално предложение до съответните институции. Компанията планира закупуването и предоставянето на „алкохолни” очила, които да бъдат използвани за пилотен проект през следващата година.

Повече за кампанията - на alcoholbaddriver.bg и на страницата на кампанията във фейсбук - „Каменица 0% - Алкохолът е лош шофьор”.

Back To Top