16.11.2012
 

„Каменица” АД предлага тестовете с „алкохолни” очила да станат част от обучението за начинаещи шофьори

Над 5 000 души се включиха в петото издание на социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор”, организирана от „Каменица” АД. С тях общият брой на директно участвалите в кампанията от самото й начало през 2008 г. до момента надхвърля 20 000.

Тези данни бяха представени по време на официално събитие на 14 ноември 2012 г. в София, с което беше закрито петото издание на кампанията „Алкохолът е лош шофьор”, организирана от „Каменица” АД.

Официален гост беше Вицепремиерът и министър на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов, с чиято подкрепа се провежда кампанията. „Каменица” АД вече за пета поредна година е наш партньор и ние се стараем максимално да се включваме в подобни инициативи. Тази кампания не приключва с това събитие. Ние ще я надградим през следващата година заедно с нашите партньори от „Каменица” АД”, заяви по време на събитието Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов.

Сред останалите официални гости на събитието бяха заместник- кметът на София г-н Любомир Христов, посланикът на Кралство Белгия в България – г-жа Аник ван Калстер, Георги Янакиев – председател на УС на Съюза на българските автомобилисти (СБА), секретарят на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата (ДОККПБДП) Алекси Кесяков, Славка Андреева – началник отдел „Водачи и безопасност на движението” към Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” (ИААА), лицата на кампанията – рали състезателите Петър Гьошев и Екатерина Стратиева, актьорът и телевизионен водещ Стефан Щерев, който беше и модератор на събитието.

Събитието на 14 ноември е по идея на Министър Цветан Цветанов. По негово предложение като част от кампанията „Алкохолът е лош шофьор” в този ден на паркинга на The Mall се организираха тестове с „алкохолни” очила в автомобил. Нестандартните очила въпроизвеждат наличието на определени промили алкохол в кръвта, а тестването им в автомобил пресъздава напълно реална ситуация на пътя. Столичани имаха възможност да изпробват очилата в автомобили, шофирани от рали състезателите Екатерина Стратиева и Петър Гьошев и така в условия на пълна безопасност да разберат как съответното количество алкохол променя реакциите им и ги прави неспособни да шофират – те виждат размазано, губят реална представа за разстоянията и т.н. За да усетят рисковете от шофиране в нетрезво състояние във възможно най-голяма степен, днес бяха тествани пет вида „алкохолни” очила, които симулират наличието на различни промили – от 0,4 до 1, 7.

„С удоволствие организирахме това събитие, предложено от Министъра на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов. ”Алкохолните” очила са изключително ефективен метод, чрез който даваме възможност на участниците да изживеят посланието „Алкохолът е лош шофьор” и по този убедителен начин да ги призовем и им кажем „Шофирайте трезво”. Шофирането е преди всичко отговорност. Много е важно тя да бъде осъзната от всички в най-ранен етап, още при първото ни запознаване с правилата за движение”, коментира генералният директор на „Каменица” АД Драган Радивоевич.

Затова първите, които на 14 ноември се качиха в автомобил, за да тестват „алкополните” очила бяха курсисти, които в момента се обучават за шофьори. Те бяха специално поканени да участват в събитието, тъй като начинаещите шофьори са много важна част от обществото, към която е насочена кампанията „Алкохолът е лош шофьор”. За да направят образователния ефект от „алкохолните” очила достъпен до всички начинаещи шофьори, „Каменица” АД предлага тестовете с тях да станат част от редовната програма на курсовете за придобиване на шофьорска книжка. Тази идея вече има подкрепата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”. Предстои изпращането на официално писмо-предложение от „Каменица” АД до съответните институции. За целите на обучението компанията поема ангажимента да осигури минимум 10 броя „алкохолни” очила. Предложението получи одобрението и на всички официални гости. От следващата година”алкохолните” очила ще бъдат показани в големите вериги автоучилища в страната съвместно със Съюза на преподавателите по автомотоподготовка и с подкрепата на председателя на съюза.

Предложението за включване на тестовете с „алкохолни” очила в програмата за обучение на начинаещите шофьори е логично развитие на кампанията „Алкохолът е лош шофьор”. За петте години, откакто се провежда тя се превърна в най-голямата и утвърдена КСО платформа в областта на пътната безопасност. След като първото й издание беше отличено като най-добрата кампания за пътна безопасност за 2008 г. в България от тогава действащия комисар по транспорта на ЕС, „Алкохолът е лош шофьор” продължи да се развива, да разширява мащаба си, да се провежда във все повече градове, като увеличава и броя на участниците. Тази година „Алкохолът е лош шофьор” се проведе в шест града на страната. Основен елемент в кампанията през 2012 г. бяха тестовете с т. нар. „алкохолни очила”, които се проведоха в София, Варна, Бургас, Стара Загора, Плевен и Велико Търново. Само през 2012 г., за да достигне до още по-голяма аудитория, по време на кампанията бяха раздадени и 13 800 информационни листовки. Фен-страницата във фейсбук увеличи броя на почитателите си до над 3 000, а само за тази година близо 250 000 души са я посетили и са се запознали с посланията на кампанията. Обобщените данни за кампанията „Алкохолът е лош шофьор” сочат, че от стартирането през 2008 г. досега над 20 000 души директно са участвали в нейните активности и са раздадени повече от 30 000 информационни листовки.

Петото издание на „Алкохолът е лош шофьор” за 2012 г. се проведе с подкрепата на Вицепремиера и министър на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов, Посолството на Кралство Белгия в България, отдел Пътна полиция при Главна дирекция „Национална полиция”, СБА, ДОКППБДВП. Корпоративни партньори на кампанията бяха Форд Мото-Пфое, Ромпетрол, верига ресторанти Fancy. Кампанията се реализира и с медийната подкрепа на Дарик радио, Dir.bg, Нова телевизия, вестниците „Труд” и „24 часа”.
Повече информация за кампанията потърсете на alcoholbaddriver.bg и на страницата на кампанията във фейсбук.

За кампанията „Алкохолът е лош шофьор”

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” е част от дългосрочната корпоративна политика на „Каменица” АД. Тя акцентира върху една от най-актуалните и чувствителни теми, свързани с пътната безопасност – отговорната консумация на алкохол сред водачите и отговорното им поведение на пътя. Тя е и логично продължение на подписаната от „Каменица” АД през 2007 г. Европейска харта за пътна безопасност. Дружеството е и първата и единствената до момента българска пивоварна компания, приела принципите на документа в своята вътрешнокорпоративна политика. През 2008 г. „Алкохолът е лош шофьор” е оценена като най-добрата кампания за пътна безопасност в страната от тогава действащия комисар по транспорта на ЕС. „Каменица” АД е и единствената пивоварна компания, която произвежда българска безалкохолна марка бира – Каменица Безалкохолна. От началото на тази година посланието и уебсайтът на „Алкохолът е лош шофьор” са изписани върху кена на Каменица Безалкохолна и по този начин компанията е една от първите у нас, която обвързва свой продукт с корпоративната си социална отговорност. 

8col_ABD_14_Nov_Ekaterina_Stratieva8col_ABD_14_Nov_Generalen_Director_Kamenitza_AD_Dragan_Radivojevic8col_ABD_14_Nov_Georgi_Janakiev_Predsedatel_SBA8col_ABD_14_Nov_Maria_Boteva_Patna_Policia8col_ABD_14_Nov_Minister_Tzvetan_Tzvetanov_Ekaterina_Stratieva8col_ABD_14_Nov_Minister_Tzvetan_Tzvetanov-18col_ABD_14_Nov_Oficialno_sabitie8col_ABD_14_Nov_Oficialno_sabitie-18col_ABD_14_Nov_Oficialno_sabitie-38col_ABD_14_Nov_Oficilani_Gosti8col_ABD_14_Nov_Petar_Gioshev8col_ABD_14_Nov_Poslanik_Belgia_Anik_van_Calster8col_ABD_14_Nov_Stephan_Shterev8col_ABD_14_Nov_Testove_s_alcjoholni_ochila-28col_ABD_14_Nov_Testove_s_alcoholni_ochila8col_ABD_14_Nov_Testove_s_alcoholni_ochila-18col_ABD_14_Nov_Testove_s_alcoholni_ochila-38col_ABD_14_Nov_Testove_s_alcoholni_ocila-48col_ABD_14_Nov_Testove_s_ochila8col_ABD_14_Nov_Upravlajavsht_director_Ford_Moto-Pfohe

Back To Top