17.04.2013
 

БАПРА обяви „Алкохолът е лош шофьор” за най-добрата кампания за устойчиво развитие

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” получи първо място в категорията „Кампания за устойчиво развитие” в конкурса на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) – BAPRA Bright Awards. Четвъртото издание на най-престижното PR съревнование у нас се проведе на 16 април в столицата и отличи най-успешните, резултатни и иновативни PR кампании за изминалата година.

Социално-отговорната кампания „Алокохолът е лош шофьор” получи първо място в една от най-престижните категории на конкурса – за кампания за устойчиво разитие. Отличието получи Apra Porter Novelli – комуникационната агенция, която от 2012 г. работи за цялостната концепция и комуникация на проекта. Наградата за кампанията именно в тази категория e изключително признание, тъй като основната й цел от самия й старт през 2008 г. е именно тази – да допринася за дългосрочни и устойчиви резултати в сферата на пътната безопасност. Кампанията акцентира върху отговорната консумация на алкохол и основната й цел е чрез превенция да информира обществото за рисковете от шофиране след употреба на алкохол. Основен елемент от кампанията през последните години са т.нар. „алкохолни” очила. Те симулират наличието на определени промили алкохол в кръвта и всеки, който ги тества, разбира в безопасни за себе си условия как алкохолът влияе и променя реакциите му и го прави неспособен да шофира.

Наградата на БАПРА за устойчива кампания за „Алкохолът е лош шофьор” 2012 г. е признание за петото й и най-мащабно издание до момента. Инициативата се проведе в по-голям брой градове, участваха най-много участници – над 5000, с което общата цифра от 2008 г. до момента е над 20 000 души, броят на феновете на страницата на кампанията във Facebook нарастна с над 300%.

През 2012 г. кампанията разшири обхвата на аудиторията си и беше изключително активна към начинаещите шофьори. За да бъде още по-ефективна и да допринесе за дългосрочни резултати и устойчивост, в края на 2012 г. „Каменица” АД направи официално предложение тестовете с „алкохолните” очила да се институционализират и да станат част от обучението на начинаещите водачи. Реализирането на тази идея е сред основните цели на кампанията през 2013 г.

Наградата на BAPRA Bright Awards е третото поред отличие за „Алкохолът е лош шофьор”. В края на миналата година кампанията беше отличена като най-добрата инициатива, организирана от частни компании, от Фондация „Годишни награди за пътна безопасност”, както и със сребърно отличие в Годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите. „Алкохолът е лош шофьор” е класирана и сред 5-те най-добри в категорията си за района на EMEA (Европа, Близкия Изток, Африка) на SABRE Awards. Наградите са най-големият форум в света за успешни PR кампании и проекти.

Признанието от BAPRA Bright Awards за устойчива кампания съответства и на основните ценности на „Каменица” АД като част от Molson Coors Brewing Company - водеща глобална пивоварна компания, включена в Индекса за устойчиво развитие на Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index) и лидер в класацията в сегмента „Напитки” на индекса.

Back To Top